Primarul de la sectorul 2, Radu Mihaiu, trage un semnal de alarmă în privința indicatoarelor lipsă: numai în sectorul 2 lipsesc peste 900 de indicatoare „Cedează trecerea”, peste 700 de indicatoare „Trecere pietoni” și 99 limitatoare de viteză.
Capitala stă extrem de prost la capitolul semnalizare rutieră, lipsind mii de indicatoare și zeci de kilometri de marcaje rutiere. Unele dintre acestea sunt critice, cum sunt cele „Cedează trecerea”, în lipsa cărora șoferii sunt expuși pericolului unor accidente rutiere grave. Toate aceste indicatoare și marcaje intră în sarcina Administrației Străzilor București, dar problema a trenat prea multă vreme pentru a putea găsi o rezolvare rapidă.
Potrivit primarului de la sectorul 2, care a realizat un audit al marcajelor și indicatoarelor rutiere din sector, situația este extrem de gravă la nivelul întregii Capitale.
„913 indicatoare “Cedează trecerea” lipsă. 726 indicatoare “Trecere pietoni” lipsă. 99 limitatoare viteză lipsă. 789 marcaje trecere pietoni deteriorate. 70746 metri liniari marcaje longitudinale care necesită trasare. Aceasta e doar o parte din concluziile auditului pe circulație pe care l-am efectuat la Sectorul 2. Era vizibil cu ochiul liber că stăm foarte prost la tot ce înseamnă semne de circulație. Totuși, nu mă așteptam să fie chiar atât de groaznic.
Am cerut să demarăm de urgență procedurile de achiziție pentru tot ce avem nevoie să putem și noi să completăm aceste lipsuri majore. Siguranța pe străzile orașului e o condiție minimală, nu e un moft. E o necesitate”, se arată în postarea lui Radu Mihaiu.
Potrivit specialiștilor în siguranță rutieră, în cazul unui accident care are loc din cauza lipsei marcajelor sau indicatoarelor rutiere, cel care se face vinovat este administratorul drumului.
„În cazul producerii unui accident unde se stabilește că există un viciu de semnalizare și acest viciu a stat la baza producerii accidentului, indiscutabil trebuie făcut responsabil administratorul drumului public. Asigurarea semnalizării rutiere optime cade în sarcina administratorului drumului public care este obligat să instaleze și să mențină în condițiile impuse de standarde, indicatoarele și marcajele. Poliția este singura autoritate de control în respectarea legislației rutiere care are obligația de a constata neregulile și de a lua măsuri.
Nu putem vorbi de scuze în astfel de situații venite din partea administratorului străzii, întrucât aici vorbim de instituția juridică a răspunderii civile. Administrația Străzilor răspunde pentru evenimentele rutiere ce se produc pe arterele pe care le administrează din cauza carențelor de infrastructură. Nu pot invoca nici lipsa de buget sau alte aspecte întrucât există instituția juridică a răspunderii civile.”, declarat pentru G4Media.ro, Cătălin Codescu, președintele Asociației Victimelor Accidentelor de Circulație.
Noi recomandăm Administrației Străzilor înlocuirea indicatoarelor lipsă cu modele topless. Nu știm dacă sunt mai ieftine, dar cu siguranță sunt mult mai eficiente în oprirea șoferilor în punctele critice.